duminică, 21 februarie 2010

Cu șurubu'...

Nu stiam daca sa-mi calc niste camasi inainte sa scriu... sau daca sa scriu si apoi sa calc. M-a salvat o privire in sifonier: mai am 3 deja calcate.
Postarea asta e una de duminica seara asa... de relaxare. E lectura facila, astea. Nici nu stiu de ce-o scriu. Poate pentru a mai aduce in prim-plan arta populara (cu care v-ati mai intalnit aici, dar era alta piesa). Voiam sa scriu astazi despre "scopul vietii"... dar de ce as scrie desper asta intr-o dumininca? Poate zilele astea.

Aseara ma rodea o foame prin stomac de ziceai c-am halit glaspapir. De fapt nu mancasem decat o ciorba toata ziua. Si-o portocala. Cum o prietena imi facuse pofta de shaorma... zic sa ma duc la shaorma. Trebuia sa merg si la film, si m-am gandit ca pot impleti utilul cu placutul... la Plaza (ca tinerii din poezia "Vara" de George Cosbuc, care cantau secerand si secerau cantand).
"Iar spicele jucau in vant,
Ca-n hora dup-un vesel cant
Copilele cu blonde plete,
Cand salta largul lor vestmant,
In lan erau feciori si fete,
Si ei cantau o doina-n cor,
Juca viata-n ochii lor

Si vantul le juca prin plete
,"
Daca nici eu nu promovez cultura pe blog... inseamna ca promovez shaorma. Dar inainte de shaorma, trebuia sa ma plimb putin prin Militari (e al doilea in topul cartierelor naspa, dupa Dr. Taberei... sau chiar primul, nu mai stiu). Dupa vreo juma' de ora de injurat strazile Moineasa, Rasaritului si Leaota. Plus statiunea Voineasa... pana si Strada Mantuleasa ca seamana la nume cu Strada Moineasa. Plus pe unu' cu numar de Calarasi.
Treaba e ca la un moment-dat, aud un zgomot regulat care se repeta la intervale mai dese sau mai rare, functie de viteza. Ma dadui jos, ma uitai la rotile din dreapta ale lu' Blanche... nimic. Se auzea ca un flencanit asa, de ziceai e roata pe janta. Nu era. Ok, mergem mai departe. Ma dusei, mancai, ma vazui cu S... pana la urma nu mai intraram la film. Dar el, avand o mai mare experienta in a tine "covrigul" in mana, incepe sa pipaie roata din dreapta-spate. "Coite... ai un cui in cauciuc", lucru confirmat si de receptorii mei la atingerea pneului. Vulcanizare? E una la Razoare, Non-stop. Ideea e ca obiectul metalic era etans, cred ca puteam sta cu el acolo mai mult timp, dar la mers producea zgomotul ala insuportabil.
La vulcanizare, scoasera baietii un ditamai surubu'... cu saiba cu tot. L-am cerut si l-am pus in portiera, spre pastrare. Cu ocazia asta, facui si presiunea la roti... la 12 noaptea. Merveilleux. Imi astupara baietii "crapatura" printr-o noua tehnica "chirurgicala", fara sa dea roata jos.
Ma... dar stii care e treaba interesanta? Ca ieri dimineata, var'miu Matei (baiatul lui Nicu) canta un catec pe care-l auzise cantat de noi, fiind putin sub influenta. E un cantec pe care, daca binevoiti, o sa-l ascultati si voi mai jos.

Maistore cu mestesugu', cum iti merge cu surubu'?
Ma lasai de tamplarie, m-apucai de cizmarie
Apucai pe-o ulicioara, ma-ntalnii c-o domnisoara
Dar simpatica duduie, ar avea ceva sa-mi spuie
La pantoful ei cel fin, i-a crapat pelea putin
Trasei ata, bagai sula... si-i astupai crapatura
Rupsei ata, facui nod... si-o trasei pe calapod
Maistore, pupati-as gura... tu-mi astupasi crapatura


5 comentarii:

  1. Subscriu la ce ai spus despre Militari:). Eu stau la Gorjului. Incearca sa pleci de acolo dimineata la serviciu:)). Inveti sa injuri si mai inventezi si altele noi. Cu surubul a patit-o si verisoara mea saptamana trecuta. La doua cauciucuri.
    Saraca Blanche, sper ca e bine:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Alta data sa nu-ti mai trebuiasca Militari! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Auzi..dar o postare cand esti fericit, cand iti place viata, soarele straluceste si pe cerul tau si in ograda ta, cerul e plin de stele, fanul miroase frumos :) ..ai? chiar nimic nu te face mai binedispune..vezi ca te acresti de tot, devii din ce in ce mai pesimist si o alungi pe "ea " sa vina...degeaba o tot astepti daca nu faci nimic in sensul asta..nu stii ca daca gandim optimist, vom dobandi ceea ce ne dorim? e LEGEA ATRACTIEI..considerata a da rezultate de multi oameni de stiinta..eu incerc sa o aplic, desi mi se intampla chestii mai naspa de o mie de ori decat tie, pe care trebuie sa le tin in mine de acum..ca PRIETENI nu mai am sa-mi dezvalui tristetea si temerile...

    RăspundețiȘtergere
  4. Deci...care din strazile injurate mai sus ti-au facut cadou un surub? :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Moinesti (sau Moineasa, ceva pe-acolo). Nu e de parte de Gorjului. Cum mergi spre Pacii, e pe stanga.

    RăspundețiȘtergere