miercuri, 10 februarie 2010

Puncte de vedere

Dupa ce Galu mi-a trimis putin mai devreme un link la filmuletul ASTA (uitati-va, pe mine m-a amuzat incredibil), m-am trezit cu fata cam la 20 de cm de monitor. Asa mi-am adus aminte ca am o problema. Nu stiu cat de grava sau ne-grava, cert e ca neglijata.
Dar pana la problema, ma simt dator sa-mi expun punctul de vedere vis-a-vis de cateva aspecte ale acestui blog si ale vietii cotidiene. E 21:10 si am impresia ca e trecut de miezul noptii. Sa-i dam bataie, dar.

Despre ultimele postari...
Am mustrari de fiecare data cand scriu o postare si-o umplu de "pula". Adica... na, cand bag eu carne in frigider cuiva, poa' sa-i sfaraie gratarele vreo doua luni fara probleme. Mi se pare cam aiurea, dar cred de asemenea ca fiecare stare are limbajul specific ei... si daca sunt nervos sau mai stiu eu cum, vulgaritatea e o modalitate de descarcare. Nu zic ca o sa ma cenzurez, ca macar pe blog la mine tre' sa fiu natural, idiferent de cine citeste... dar o sa ma controlez.
Despre Moarte si Hazard... nici nu stiu ce sa mai cred. Postarea a fost scrisa ca urmare a unui impuls. Cert e ca treaba "mi se rupe de moarte" functioneaza. Luni m-am imbatat la Nicu (a fost ziua lu' var-miu Doru)... am si fumat, recunosc. Cand m-am asezat in acelasi pat de la mansarda, batea inima al dracului de repede. Reactia n-a mai fost "Ah... sa vezi ca mor... ia uite cum bate de repede", ci "Hai ma... mai repede poti? Hai... bate mai tare!". N-a putut nici mai tare, nici mai repede... asa c-am adormit de plictiseala. Pe moarte o accept ca eveniment natural in viata oricaruia dintre noi. Momentul insa, tine prea putin de noi, asta zic. Exista sinucigasi care scapa... iar cei care mor, mor pentru ca... mor. Pentru ca n-au avut noroc, pentru ca hazardul n-a tinut cu ei.
Cat despre hazard... nu sunt chiar asa sigur de treaba asta. Ar putea fi o mare si gogonata prostie... dar daca nu ar exista el, probabil ca multe nu s-ar fi intamplat. Hazardul intervine in tot, de la miscarea browniana pana la gandurile noastre chibzuite sau nu. Faptul ca la un moment-dat iti trece ceva prin cap, e hazard. Putea sa-ti treaca altceva, nu? Contrariul. Faptul ca Terra e la aceasta distanta de Soare (1,496×108 km - 8,31 minute lumină), e hazard. N-a asezat-o nimeni aici. Nu e nimic prestabilit. E hazard, care hazard e fizica si chimie.

Despre fapte cotidiene...
...n-ar fi mare lucru de zis, pentru ca intrarea in ilegalitate (sau iesirea din legalitate) a Spice Shop-urilor e pentru mine o problema care nu ma "regardeaza" personal. Dar fiindca sunt roman, iar noi romanii, pe langa matematici, informatici si alba-neagra mai suntem buni si la datul cu parerea... o sa-mi dau si eu cu ea. Cu parerea.
Din cate am inteles, chestiile alea nu-s tocmai naturale si-ti cam dau peste cap treburile prin organism. Am cautat asa... sa vad ce e cu astea. Si ce zice Wiki?
#Produsele gen Spice contin JWH-018, care: "(1-pentyl-3-(1-naphthoyl)indole) is an analgesic chemical from the aminoalkylindole family".
#Alte produse contin Cathinona, care: "...can be extracted from Catha edulis, or synthesized from α-bromopropiophenone (which is easily made from propiophenone)." "Excessive cathinone usage can cause loss of appetite, anxiety, irritability, insomnia, hallucinations and panic attacks. Chronic abusers are at risk of developing personality disorders and of sustaining myocardial infarction."
#Meph, Mephedrone, MCAT, 4MMC - recte 4-methylmethcathinone.
"It can also cause anxiety and paranoid states and risk overstimulating the heart and nervous system to cause fits. Severe nosebleeds have been reported after snorting. Mephedrone has been linked to the death of a young woman in Sweden in 2008." (Sursa aici).
Raman la parerea ca frunza de cannabis indica e mai normala. Cel putin, de la asta n-am auzit sa moara nimeni. Raman la parerea ca daca Romania ar fi legalizat iarba, pe langa faptul ca aceste Spice Shop-uri n-ar fi prosperat, am fi avut multe cafenele pe mentru patrat... cafenele pline de straini... ca-n Amsterdam, nu? Daca mai si impozitai importul si astea... puneai si TVA si ce mai voiai tu... sa vezi ce bine era.
Toata lumea stie ca in Romania iese mult fum de cannabis din plamani, ca fetele vand felatie? in cabinele de TIR... se stie, dar nu se face nimic. Pentru ca sunt atatia care trebuie sa ia spaga. De la dealer, de la peste, de la dracu' sa-i ia.
Mai nou, gratie noilor tehnologii Nikon, pozeaza in victime patronii de Spice Shop-uri. Au angajat oameni... au bagat bani in magazine... Ba' baiatule, da' daca ar fi legala heroina, ai fi in stare sa-ti faci magazin de heroina, nu? Stiind ca omoara de rupe... tu ti-ai face magazin de heroina. Lasati, baieti... ca asta cu ilegalitatea e o diversiune. Vor sa va scoata din afacere, ca sa bage Spice, Ninja si Special Gold in Carrefour, Cora si Real. Jur.
Hai... ca fac astia Facultatea de Dealeri la "Universitatea" Spiru Haret. Sa invatati si voi, vanzatorilor legali de Spice, cum e sa fii oropsit ca un dealer de marijuana in cartier. Hai jet! si fuga la Private Spice.

In ultimul punct de vedere, punct de la care-a si plecat postarea asta e ca... nu prea mai vad. Noaptea e jale. Vad pietoni cand sunt prea aproape de ei, ma uit la 100 m in fata si nu stiu daca se franeaza, e cineva in depasire, traverseaza vreunu' strada...
Eram la Nicu, pe canapea... asta e la vreo 3-4 metri de un ecran mare. Abia distingeam subtitrarea, si asta mai mult din pricina intuitiei masculine. Parca din ce in ce, treaba e mai nasoala. Cand mi-am pus de la cineva niste lentile cu -0,5, am zis "Frate, ce ceața a fost pana acum". Si inca e, ca nu port ochelari. Si daca port, poate par si eu "om serios, manca-l-ar mama". E clar, sunt Pape Bouba Miop.
Cum dracu' mi-o sta cu ochelari? Ce rame sa-mi iau? Lentila heliomata? Apropo... am si fotofobie. Cand e desrt de zapada in jur, nu mai pot tine ochii deschisi. Daca e si soare si zapada... s-a terminat cu smecheria. Combinatia mirifica... Ca in piesa "Dream Team, Deliric1, Deceneu - Tot in strada" : "si-o ard intre timp tot in strada/ unde-n orice anotimp e si "iarba" si "zapada/". Poate o s-o pun si pe ea... dar nu acum

Acum e randul asteia... P-asta mi-a dat-o Galu, cu mentiunea "Poate-o pui pe blog". Desi nu ma asteptam, mi-a placut mult... si cred ca merge bine, "sa ne veselim putin". Pe mine ma binedispune de numa'. E imnul oficial al Campionatului Mondial de Fotbal. Iata varianta in limba engleza.
K'NAAN:

4 comentarii:

  1. Eu cred ca trebuie sa fii natural, sa vorbesti cum simti chiar daca nu este ok de fiecare data. De dimineata cand incercam sa innot pana la serviciu chiar ma gandeam la chestia asta cu a fii natural pentru ca am vazut in metrou cum doi (tip si tipa)s-au intalnit cu prietenul tipului. Tipul ca sa faca impresie buna fetei incerca sa para altfel, nu stiu , sa impresioneze. Daca mi-am dat seama eu o straina de asta, iti dai seama... E un stres in plus degeaba. Eu regret tot ce scriu pe blog:)), de asta ma si gandeam sa-l sterg. Sunt chestii pe care le scriu la "furie", nu cred total in ele si imi pare rau.. Eu nu pot sta la poze:)). Blitul ma omoara chiar daca nu ma uit in directia lui. Deci, cand vedem ochelarii?! :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. plm...Terra la e la distanta asta de Soare, pentru ca acolo este in echilibru, probabil daca o impingi 10 m mai incolo, se duce dracu...

    RăspundețiȘtergere
  3. Hah! Macar sa nu fiu singura iepuroaica cu ochelari:)) Acum o luna mi-au zis ca am -0.50, -0.75 si ca trebuie sa ii port tot timpul.Hai ca nu e asa rau!:)Te vei simti mai ...domn:)

    RăspundețiȘtergere