miercuri, 18 februarie 2009

Intrebari

...si ma refer aici la intrebarile alea care va rod pe voi, pe care nu indrazniti sa le puneti si altora... la care cautati raspunsuri pe ascuns, va uitati la documentare, cititi prin carti (unii ... ca restul prefera sa se uite la desenate animate si sa citeasca mesaje pe Ymessenger); intrebarile pe care aveti curajul sa le impartasiti cu altii, intr-o noapte inecata in prea multa liniste, dupa un pahar de vin... si le impartasiti doar cu acela in care v-ati asigurat ca puteti avea incredere; acela care probabil se intreaba aceleasi lucruri ca si voi... eu am renuntat sa-mi mai pun unele intrebari; acum am doar ganduri. Imaginatia se impleteste cu indignarea, in momentele premergatoare unui somn REM (Rapid Eye Movement).

''Pe masura ce aflu mai multe, imi dau seama ca nu stiu nimic.'' a cugetat Socrate. Poate e adevarat, poate nu. Dar empiric am observat un lucru: cu cat imi pun mai multe intrebari, cu atat ma afund mai adanc intr-un abis de necunoastere... Poate pentru ca ma rod intrebari la care nimeni nu poate sa raspunda, sau poate doar pentru ca sunt putin mai sceptic, si nu ma multumesc raspunsurile altora. De exemplu, eu nu pot accepta "Teoria Big Bang-ului"... nu pot. Si e cea mai acceptata teorie pe tema de geneza a Universului... Ei se intreaba (si raspund) cum s-a nascut Universul, cand ei nici macar nu stiu ce-i ala... cand definitia lor pentru "Univers" e inca destul de putreda, puerila, incomlpleta.
Suntem prea prosti, inca prea inapoiati ca sa ne putem raspunde la unele intrebari; si chiar atunci cand ne raspundem la unele, raspunsurile nasc intrebari la care e si mai greu de gasit raspuns.
Inca va mai intrebati de unde venim? Incotro ne indreptam? Cum va fi peste 1000 de ani? Sau ati luat pur si simplu "de buna" varianta biblica ? Poate "teoria lui Darwin" ? Poate ne-au clonat extraterestri (mayasii ziceau despre porumb ca "este planta adusa de zeii coborati din cer". Chiar: va intrebati daca intr-adevar exista extraterestri? Va intrebati cum or arata ei?
Si? V-ati raspuns? V-a lamurit cineva? Sau au ramas ca niste "intrebari de sertar", pe care le mai scoateti din cand in cand si le stergeti de praf, pentru a le aseza la loc?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu